Luni – Vineri: 09.00 – 17.00
0736.380.879

Apasă aici dacă vrei să ieși rapid din pagină!

EXIT

Click aici sau apasă tasta ESC dacă vrei să ieși rapid din pagină!

Text explicativ pentru butonul Click sau tasta ESC

am înțeles

 

Sunt oameni, fundaţii sau asociaţii care luptă pentru a schimba lumea în bine, pentru a elimina negalităţile sociale sau de gen, pentru a face planeta mai sănătoasă şi mai curată. Astfel de persoane şi entităţi vizionare susţin oamenii care pot face viaţa mai frumoasă, mai etică şi mai luminoasă. Îi ajută să înţeleagă lucrurile mai bine, să comunice, să iasă din anonimat, îi încurajează să-și promoveze ideile sau proiectele.

Un astfel de factor ambiţios, generos şi vizionar este ASHOKA. Din 2016 activează şi în România după ce a creat lucruri minunate în peste 90 de ţări. 

Una dintre „ţintele” principale ale ASHOKA o reprezintă „antreprenorii sociali”, adică acei oameni care, prin ideile, proiectele sau activităţile lor, rezolvă problemele sociale sau de mediu. ASHOKA susţine inovaţia socială prin identificarea și formarea oamenilor inovatori, dar şi prin crearea unei reţele internaţionale de ASHOKA FELLOWS.

Anual peste 100 de antreprenori vin în comunitatea Ashoka cu cele mai bune idei, care schimbă abordarea problemelor sociale și odată cu ea și societatea, spre binele tuturor. Rețeaua ASHOKA cuprinde azi peste 3.500 de membri din peste 90 de țări. Aproximativ 500 sunt numai din Europa.

Ce face Ashoka?

Cu sprijinul Fundaţiilor pentru o Societate Deschisă, ASHOKA creează o punte de cooperare şi comunicare între organizatorii unor conferinţe de înalt nivel şi antreprenori, în special în domeniile în care există discrepanţe de gen, altfel spus unde femeile sunt mai slab reprezentate. Reprezentanţele naţionale sau regionale oferă anual mii de burse pentru a susţine democraţia. Promovând astfel schimbul de idei şi de valori, discutarea percepţiilor între oameni şi naţiuni, principiile de cooperare. 

Misiune

Deşi reprezintă aproape 50% din totalul populaţiei, femeile continuă să aibă un acces limitat la funcţiile de conducere şi la resursele sociale şi de capital care le-ar permite să-şi fructifice succesul. În epoca în care egalitatea de gen este declarată, realitatea ne arată, de multe ori, că încă patriarhatul e la putere, iar ASHOKA şi-a propus să consolideze rolul femeilor în societate.

Bariere culturale

Potrivit unui studiu al Băncii Mondiale, discrepanţele şi barierele sociale încep din copilărie, iar pe măsură ce copiii cresc, diferențele de gen se adâncesc. Un rezultat al discuţiilor de la conferinţa ASHOKA WOMEN SOCIAL ENTREPRENEURS arată că nu diferenţa de gen la naştere este motivul ascensiunii sociale mai dificile pentru femei, ci diferenţele de experienţe sociale. Femeile acced în poziții de conducere într-o proporție foarte mică, în ciuda descoperirilor făcute de ele în ultimele decenii. Chiar și în UE, bărbații sunt angajați într-o proporție mai mare în companii fața de femei, cu salarii mai mari decât ele. 

Profilul liderului

Rare ori o femeie este privită ca un lider și asta pentru că există anumite percepții și tipologii de lideri bine înrădăcinate în cultura societății. Însă ele se pot schimba și asta își dorește Ashoka. Cum? Rețeta este simplă, aducând mai multe femei în posturi de conducere și punându-le în evidență la evenimentele și conferințele internaționale.

Situația actuală

În 2019, din 12.863 de vorbitori la cele 215 conferințe internaționale studiate, 69,65% au fost bărbați și doar 30,35% au fost femei. Chiar dacă numărul vorbitorilor la conferinţele de top este, în continuare, dominat de bărbaţi, se fac eforturi pentru eliminarea discrepanţelor. S-au creat multe Forumuri pentru femei chiar și la noi în țară, un spațiu în care pot să comunice, să-și împărtășească cunoștințele și să se sprijine. Însă, un exemplu este și Forumul Femeilor pentru Economie şi Societate, unde s-au lansat dezbateri despre modul în care femeile şi bărbaţii pot colabora pentru a dezvolta o societate mai bună.

În tentativa sa de a susţine egalitatea de gen şi creşterea rolului femeilor în societate, ASHOKA a descoperit că un set de prime soluţii ar trebui să includă: conducerea colectivă, crearea unui nou rol al tinerelor şi femeilor pentru a accelera impactul social, asocierea experienţei de viaţă proprii a femeii, cum ar fi maternitatea, ca bun de valoare pentru conducere şi antreprenoriat.

Schimbarea de mentalitate

Antreprenoarele spun că lipsa de vizibilitate în domeniile lor de activitate, la nivel național, este una dintre principalele bariere în calea succesului. Însă participarea la evenimente importante la nivel internațional, ar putea fi o cale de a schimba percepția față de capacitățile de lider ale femeilor. ASHOKA a căutat, de asemenea, să înțeleagă modul în care antreprenoarele conduc și inovează și cum aceste idei ar putea ajuta mai multe femei să facă schimbări pozitive. Femeile antreprenoare sunt orientate mai mult pe soluții, pe integrarea și sprijinul altor femei și a comunităților cu venituri mici. Sunt un fel de suport, de punct de sprijin pentru societate și asta poate să dea plus valoare întregii societăți.

Următoarea etapă a proiectului derulat de ASHOKA va fi crearea unei reţele de experţi femei care să interacţioneze şi să promoveze creşterea rolului femeilor în societate. Să identifice motivele fundamentale ale problemelor şi barierele care duc la diferenţele de gen. 

Mai multe informații puteți citi accesând link-ul:

http://ashoka-cee.org/romania/wp-content/uploads/sites/8/2020/02/She-Says.pdf?utm_medium=email&utm_source=Ashoka&utm_campaign=2600322_February%20news%20-%20v%20buna&dm_i=2ILH,1JQF6,9C1ZQO,58AQC,1

Succes ASHOKA!